Yes! Sinds vandaag is het dan ook eindelijk bij mij mogelijk. Ik kan mijn LinkedIn-connecties uitnodigen om mijn LinkedIn bedrijfspagina te liken, zodat ze mijn bedrijfsupdates kunnen ontvangen. Nieuwsgierig hoe je dit doet zodat jij dit ook kan doen voor jouw pagina? Check deze blog.
Persoonlijke LinkedIn profiel VS LinkedIn Bedrijfspagina
Voordat ik deel hoe het werkt, lijkt het me goed om eerst even kort in te gaan op het verschil tussen een persoonlijk Linkedin-profiel en een Bedrijfspagina op LinkedIn. Om het kort te zeggen is je persoonlijke LinkedIn profiel het profiel met je eigen online cv. Simpel gezegd. Vanuit hier kun je updates delen met de connecties die je hebt. Je zakelijke pagina kan gevolgd worden door iedereen die jouw bedrijf wil volger zijn. Of ze nou wel of geen connectie zijn. Zo krijgen andere LinkedInners de kans om je door jou te laten inspireren en met je bedrijf kennis te maken, zonder direct een connectie aan te gaan.
Voordelen LinkedIn bedrijfspagina
Maar waarom zou je eigenlijk voor een zakelijke pagina kiezen als je gewoon actief wil zijn op je persoonlijke profiel. Nou ten eerste is het dus heel handig als mensen je kunnen volgen zonder direct een connectie met je aan hoeven te gaan. Mooie manier om laagdrempelig met je kennis te maken. Een volgend voordeel is dat er ook een logo op je persoonlijke pagina komt, omdat je deze kan koppelen aan je zakelijke pagina. Én mensen kunnen je bedrijf gaan taggen, ook handig. Je LinkedIn bedrijfspagina kun je zien als een soort tussenpagina van je persoonlijke profiel en je website. In deze blog die ik eerder schreef vind je 10 redenen om wél een bedrijfspagina aan te maken.
Actieve LinkedIn bedrijfspagina
Als je LinkedIn bedrijfspagina kun je hem gewoon als tussenpagina gebruiken: je hebt alle nodige informatie er op staan zodat je netwerk dat kan bekijken. Je kunt ook een stap verder gaan door daar updates te gaan delen met je volgers. Juist als je dit doet, is het ook interessant om je connecties uit te nodigen om je bedrijfspagina te volgen. Veel mensen zijn nog niet zo op de hoogte van deze functie en volgen niet zo veel bedrijven. Dus slim om ze heel concreet een uitnodiging te sturen. Zo zien ze dat je een bedrijfspagina hebt én kunnen ze je met één klik gaan volgen.
Meer volgers voor je LinkedIn bedrijfspagina
Leuk! Maar hoe doe je dat nou?
- Ga naar je LinkedIn bedrijfspagina en klik op Tools voor beheerders (afb 1)
- Klik vervolgens op Connecties uitnodigen (afb 2)
- Kies de connecties die je uit wil nodigen voor de pagina (afb 3)
- Druk op Connecties uitnodigen (afb 4)
- Je kunt max 50 connecties per dag uitnodigen (afb 5)
Paar tips
- Je kunt heel bewust niet in een keer al je connecties uitnodigen. Dat zou een beetje spammerig worden. Het maximum zit op 50 per dag. Let op! Dit is het totaal van alle pagina’s die je beheert. Dus beheer je meerdere pagina’s: je mag in totaal maar 50 uitnodigingen versturen.
- Wil jij je online netwerk laten groeien, nodig dan af en toe even 50 nieuwe connecties uit en zie het aantal volgers van je pagina vergroten. Wél belangrijk dat jij dan ook interessante berichten blijft of gaat delen, zodat het ook echt een toegevoegde waarde is voor je netwerk.
- Je kunt iedereen trouwens maar één keer uitnodigen. Je zal dus nooit iemand lastig vallen door hem of haar per ongeluk meerdere malen uit te nodigen.
- En…na een paar dagen 50 connecties uit te nodigen, word je account even even op ‘on hold’ gezet en moet je een of meerdere dagen wachten tot je weer los kan 😉