Op LinkedIn is het mogelijk om een bedrijfspagina aan te maken. Heb je een bedrijf dan zou ik je zeker aanraden een bedrijfspagina aan te maken op LinkedIn. Voordelen van een bedrijfspagina:
- Je logo wordt bij de werkervaring geplaatst op je profiel en is daarmee altijd in beeld (afb 1).
- Wanneer je met de muis op het logo gaat staan, komen de bedrijfsgegevens in beeld (afb 2).
- De bedrijfspagina is een schakel tussen je profiel en je website. Men klikt eerder op het logo dan op de link naar de website (afb 3).
- Op de bedrijfspagina is ruimte ruimte om de nodige bedrijfsinformatie te vermelden (afb 4).
- Het is mogelijk om updates te plaatsen vanuit je bedrijf (afb 5).
- Per updates kunnen statistieken bekeken worden (afb 6), zo kun je zien welke updates het beste scoren.
- Het is mogelijk om updates te sponsoren in de vorm van LinkedIn adverteren (afb 7).
- Een bedrijfspagina kan gevolgd worden door alle LinkedIn-gebruikers (afb 8) en deze krijgen gedeelde updates op hun startpagina te zien.
- Volgers kunnen je bedrijfsupdate liken, erop reageren of delen, waardoor je bericht ook bij hun netwerk in beeld komt (afb 9).
- Personeel en teamgenoten kunnen bij de werkervaring ook het bedrijf benoemen waardoor het logo ook op die pagina’s in beeld komt én waardoor zichtbaar is hoeveel én welke mensen voor het bedrijf werken (afb 10).
Vragen over dit blogbericht beantwoord ik met veel plezier. Laat uw vraag achter via het contactformulier op deze website. Kun je wel wat Social Media Advies of Training gebruiken? Kijk dan op de dienstenpagina welke mogelijkheden er zijn.