Heb jij duidelijk in beeld wat de leeftijdscategorie is van je doelgroep? Dan is het interessant om eens te bekijken op welke sociale media je doelgroepsegment actief is. Hierbij een handig overzicht van de leeftijdscategorieën voor de top vijf sociale media.
Voor veel bedrijven speelt de leeftijd van de doelgroep een belangrijke rol. Zo kopen jongeren andere producten dan ouderen. Bij de inzet van sociale media is het ook van belang om, als dit voor je bedrijf van belang is, mee te nemen in de overweging van je kanaalkeuze.
Social Media Topper per leeftijdscategorie
Op welk sociale media kanaal zijn de verschillende leeftijdscategorieën in Nederland het meest actief?
- 15-19 jaar: YouTube (11%);
- 20-39 jaar: LinkedIn en Twitter (39%);
- 40-64 jaar: LinkedIn (50%);
- 65-79 jaar: Facebook (13%);
- 80 jaar en ouder: Facebook (3%).
Hieronder een overzicht per sociaal medium.
Twitter
Bron: Newcom research
Leestips:
- Opleidingsniveau Social Media gebruikers Nederland
- Whatsapp Web, appen via de computer!
- Tien redenen om Social Media zakelijk in te zetten
- Afmeting Sociale Media afbeeldingen 2016
- In drie kleine stappen meer Likes op Facebook