Zakelijk sociale media inzetten? Waarom zou je het doen? Zet jij het wel voor de goede reden in? Hierbij de top 10 van redenen om Sociale Media Zakelijk in te zetten.
Onderstaande punten zijn naar voren gekomen uit een onderzoek voor marketeers, uitgevoerd door Social Media Examiner (2015). De sociale media top zeven van deze marketeers is als volgt: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Pinterest en Instagram.
- Vergroten van zichtbaarheid
90% van de respondenten geeft het vergroten van zichtbaarheid – en daarmee naamsbekendheid – als hoofdredenen aan om sociale media in te zetten. 90% van de respondenten die langer dna één jaar actief zijn op sociale media, ervaren dat ze meer bereik hebben en dus beter zichtbaar zijn online. - Verkeer naar de website verhogen
77% van de respondenten geeft aan veel positieve resultaten te krijgen in de vorm van webverkeer. Een hele goede reden om sociale media in te zetten. B.v. om mensen naar je blog en/of nieuwsberichten te krijgen. - Loyaliteit ontwikkelingen
69% van de respondenten geeft aan m.b.v. sociale media loyaliteit te ontwikkelingen bij de fans. 64% van de respondenten, die minimaal een jaar sociale media inzetten, vinden het waardevol om de loyaliteit bij de fans te vergroten. - Inzicht verkrijgen op de markt|
68% van de respondenten merkt dat de inzet van sociale media effectief is om inzicht te krijgen op de markt en wat er speelt. - Binnenhalen van opdrachten
Meer dan de helft van de respondenten heeft aangegeven dat sociale media geholpen heeft om meer opdrachten binnen te halen; deze respondenten zette minimaal twee jaar sociale media in voor de marketing van het bedrijf. - Vergroten van de vindbaarheid op Google
Respondenten die langer dan een jaar sociale media inzetten, merken dat er een groei is op gebied van vindbaarheid in Google. - Zakelijke relaties laten groeien
Meer dan de helft van de respondenten – die minimaal 2 jaar sociale media inzetten – hebben aangegeven dat zijn/haar zakelijke netwerk gegroeid is. - Autoriteit in het vakgebied
Meer dan de helft van de respondenten die meer dan 2 jaar sociale media inzetten, zijn in staat om autoriteit te worden op gebied van hun vakgebied. - Nieuwe leads
De respondenten die minimaal zes uur per week besteden aan social media, merkt 66% van de respondenten dat er meer leads binnenkomen. - Verminderde marketingskosten
Meer dan de helft van de respondenten die meer dan zes uur per week investeren in sociale media zien voordelen in de afname van marketingkosten.
Vragen over dit blogbericht beantwoord ik met veel plezier. Laat uw vraag achter via het contactformulier op deze website.
Leestips:
- Een blik op het Sociale Media gebruik in de toekomst
- Instagram Zakelijk inzetten
- Pinterest Zakelijk inzetten
- Afmeting Sociale Media Afbeeldingen 2016
Bron: Social Media Examiner (2015)