top tien redenen om sociale media in te zette

10 redenen om Social Media zakelijk in te zetten

top tien redenen om sociale media in te zetteZakelijk sociale media inzetten? Waarom zou je het doen? Zet jij het wel voor de goede reden in? Hierbij de top 10 van redenen om Sociale Media Zakelijk in te zetten.

Onderstaande punten zijn naar voren gekomen uit een onderzoek voor marketeers, uitgevoerd door Social Media Examiner  (2015). De sociale media top zeven van deze marketeers is als volgt: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Pinterest en Instagram.

  1. Vergroten van zichtbaarheid
    90% van de respondenten geeft het vergroten van zichtbaarheid – en daarmee naamsbekendheid – als hoofdredenen aan om sociale media in te zetten. 90% van de respondenten die langer dna één jaar actief zijn op sociale media, ervaren dat ze meer bereik hebben en dus beter zichtbaar zijn online.
  2. Verkeer naar de website verhogen
    77% van de respondenten geeft aan veel positieve resultaten te krijgen in de vorm van webverkeer. Een hele goede reden om sociale media in te zetten. B.v. om mensen naar je blog en/of nieuwsberichten te krijgen.
  3. Loyaliteit ontwikkelingen
    69% van de respondenten geeft aan m.b.v. sociale media loyaliteit te ontwikkelingen bij de fans.  64%  van de respondenten, die minimaal een jaar sociale media inzetten, vinden het waardevol om de loyaliteit bij de fans te vergroten.
  4. Inzicht verkrijgen op de markt|
    68% van de respondenten merkt dat de inzet van sociale media effectief is om inzicht te krijgen op de markt en wat er speelt.
  5. Binnenhalen van opdrachten
    Meer dan de helft van de respondenten heeft aangegeven dat sociale media geholpen heeft om meer opdrachten binnen te halen; deze respondenten zette minimaal twee jaar sociale media in voor de marketing van het bedrijf.
  6. Vergroten van de vindbaarheid op Google
    Respondenten die langer dan een jaar sociale media inzetten, merken dat er een groei is op gebied van vindbaarheid in Google.
  7. Zakelijke relaties laten groeien
    Meer dan de helft van de respondenten – die minimaal 2 jaar sociale media inzetten – hebben aangegeven dat zijn/haar zakelijke netwerk gegroeid is.
  8. Autoriteit in het vakgebied
    Meer dan de helft van de respondenten die meer dan 2 jaar sociale media inzetten, zijn in staat om autoriteit te worden op gebied van hun vakgebied.
  9. Nieuwe leads
    De respondenten die minimaal zes uur per week besteden aan social media, merkt 66% van de respondenten dat er meer leads binnenkomen.
  10. Verminderde marketingskosten
    Meer dan de helft van de respondenten die meer dan zes uur per week investeren in sociale media zien voordelen in de afname van marketingkosten.

Vragen over dit blogbericht beantwoord ik met veel plezier. Laat uw vraag achter via het contactformulier op deze website.

Leestips: 

iDees online | Van offline advies naar online succes
Desiree Boerema van iDeesonline.nl

“Leuk dat je langskomt! Ik ben Désirée Boerema en heb passie voor organiseren, netwerken en online communicatie. Ik deel via vele sociale media informatie, nieuws en tips over het zakelijk inzetten van sociale media. “

Social Media | Advies | Plan | Opstart | Beheer | Training

linkedin rond grijs
googleplus rond grijs
pinterest rond grijs
instagram rond grijs

 

Bron: Social Media Examiner  (2015)

 

Paste your AdWords Remarketing code here
Scroll naar boven

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies" om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten