Zo simpel is marketing

Zo simpel is marketing!

En weer een boek uit :-)! Dit keer het boek Zo simpel is marketing. De inzet van online media is anno 2017 niet meer weg te denken. Denk aan het hebben van een website en actief zijn op sociale media. Denk goed na over welke online media je in wil zetten en hoe je dit in gaat zetten. Een goede voorbereiding is het halve werk.

In het boek Zo simpel is marketing! van SocialSanne word je meegenomen in de mogelijkheden van online communicatie. In eerste instantie dacht ik dat het om een verzameling van blogs ging, die in een boek samengevoegd waren. Maar eenmaal aan het lezen veranderde mijn beeld hierover. Het is een compleet boek waarin je stap voor stap mogelijkheden doorloopt om je online communicatie te kiezen, in te richten, te evalueren en meer. Het boek heeft me positief verrast door de marketing in de breedste zin van het woord te behandelen, inclusief praktische tips en informatie over hoe je de resultaten kunt meten. De titel heeft me op het verkeerde been gezet.  Er zit veel meer samenhang in dan ik dacht. Een titel zoals: “Marketinghandboek van A tot Z. Zelf aan de slag met marketing” of iets dergelijks.

De opmaak van het boek is vrij eenvoudig. Hoewel ik van eenvoud hou, vind ik dat het boek, ook gezien het onderwerp, er wel wat gelikter uit had kunnen zien. Een mooie foto op de voorzijde van Sanne, meer kleur door het boek heen en mogelijk wat illustraties om de inhoud wat meer te laten spreken. Door het boek heen zitten verschillende opdrachten. De zogenaamde “ACTIE!” punten. Daarmee helpt Sanne je op weg om aan de slag te gaan met hetgeen je net daarvoor gelezen hebt. B.v. starten met het inrichten van je YouTube-kanaal, het testen van de snelheid van je website en meer. Een leuke aanvulling op de praktische blog waarin ze goede uitleg geeft over de vele marketingonderwerpen.

Uit het boek kan ik herleiden dat Sanne veel ervaring heeft op gebied van marketing. Ze schrijft uit ervaring. Dit merk ik o.a. door de vele praktische tips die je niet tegenkomt in andere marketingboeken. Dit maakt het boek heel interessant voor iedereen die zelf heel gedreven is om aan de slag te gaan met de online communicatie voor zijn/haar bedrijf of organisatie waar hij/zij werkzaam is. Het is een compleet boek waarbij je van A tot Z meegenomen wordt in de diverse marketingacties. Je kunt er zelf uitpikken wat voor jou relevant is en daarmee aan de slag gaan. Enige nadeel is het feit dat sociale media behoorlijk dynamisch zijn. Er komen regelmatig nieuwe functies bij, de lay-out van profielen veranderen en het gebruik verandert ook. Dit kan soms wat onhandig zijn met de printscreens uit Zo simpel is marketing! Al denk ik dat het grotendeels goed te volgen blijft.

Zelf adviseer en coach ik ondernemers bij de inzet van social media. Er zijn zoveel kanalen. Het valt me op dat veel mensen maar wat doen. Ik vind het belangrijk dat wat je doet ook goed bij je past. Heb je niets met Facebook, ondanks dat je doelgroep daar wel zit, denk er dan goed over na of je daar wel aan wil beginnen. Want het is ook belangrijk dat het bij jou past.

managementboek

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Paste your AdWords Remarketing code here
Scroll naar boven

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies" om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten