blog-linkedin

Zo plaats je een blog op LinkedIn


Je leest het goed. Het is mogelijk om een blog direct op LinkedIn te plaatsen. LinkedIn biedt hiermee de mogelijkheid om even wat meer informatie kwijt te kunnen dan in de standaard updates. Daarnaast heeft het vele andere voordelen, waarvan ik je graag op de hoogte breng.

Diegene die actief is op LinkedIn zal vast met enige regelmaat een bericht van zijn/haar eigen website verspreiden in een statusupdate. Je plaatst de link, voegt een korte inleiding toe en hoopt dat mensen doorklikken om je bericht te lezen op je website. LinkedIn komt nu met de nieuwe optie om langere berichten te plaatsen. Ook wel bekend onder de naam “Pulse”, “Long-post”,  “Article” of “Bijdrage”. Je kunt hiermee dus direct op LinkedIn je blogberichten plaatsen.

Voordelen van een blog op LinkedIn
Je denkt misschien, ja lekker…ik wil ze juist op mijn website hebben. Ja, dat begrijp ik. Maar snap ook dat LinkedIn natuurlijk e.e.a. wel zo organiseert dat ze jou, net als Facebook, zo lang mogelijk op hun platform houden. Met gevolg dat de blogs op LinkedIn nog meer eruit springen dan de standaard statusupdates. Je kunt het natuurlijk prima combineren door b.v. je blogs in een statusupdate te verspreiden en op een ander moment in een blog te delen. Of je kiest bijvoorbeeld elke week het meest populaire bericht uit om als blog op LinkedIn te plaatsen.

Vergroten van de interactie
Zelf doe ik dit regelmatig, voor mijn eigen berichten van iDees Online, maar ook voor verschillende klanten. En guess what!? Het werkt als een malle. Het valt me op dat er veel meer respons komt op de blogberichten die direct geplaatst zijn op LinkedIn dan die met een link naar de desbetreffende website. Dus als je het mij vraagt zeker de moeite waard om hier eens mee te experimenteren.

Zo plaats je een blog op LinkedIn

  1. Ga naar je LinkedIn-profiel, de startpagina (af 1).
  2. Klik op “Write an article” (afb 1).
  3. Kies een passende omslagfoto (af 2). Mocht je het bericht van je website kopiëren, zorg dan dat je op LinkedIn dezelfde afbeelding gebruikt. Zo zorg je voor herkenning, wanneer je LinkedIn netwerk ook op je website langs komt. Meestal is het mogelijk om de afbeelding (verticaal) nog wat te verschuiven (afb 3). Heb je zelf even geen passende foto bij de hand? Kijk dan op pixabay.com, daar staan veel gratis foto’s op die je kunt gebruiken.
  4. Vervolgens voeg je een titel van je bericht in (afb 4).
  5. Dan ben je bij de inhoud van je bericht aangekomen (afb 5). Je kunt je tekst toevoegen en markeren, linkjes toevoegen e.d. zie de tools bovenin.
  6. Je kunt ook visualisaties toevoegen (afb 6). Wanneer je op het gemarkeerde tekentje klikt kun je kiezen uit het toevoegen van een afbeelding, video, slide of je kunt een bericht embedden.
  7. Als je alle content geplaatst hebt kun je ook nog een onderschrift toevoegen en/of aangeven wie bijgedragen heeft aan de blog (afb 7).  Hier kun je bijvoorbeeld de naam van de fotograaf noemen (van de gebruikte afbeelding) en/of een korte omschrijving geven.
  8. Als je bericht helemaal naar wens is, kun je het publiceren (afb 8). Wil je er later mee verder, dan kun je het opslaan en komt het bij de Drafts (concepten) te staan (afb 8).  Wanneer er ‘Saved’ staat is hij reeds opgeslagen, dit doet LinkedIn tussendoor zelf.
  9. Wanneer je het bericht publiceert (afb 9) krijg je de mogelijkheid om er nog even kort een berichtje bij te plaatsen. Daarin kun je vooraankondiging doen aan wat de lezer in je blog kan verwachten. Hiervoor pak ik de inleiding van mijn blog.

 

linkedin linkedin linkedin linkedin

5-voeg-je-tekst-toe-en-plaats-afbeeldingen 6-voeg-beeld-toe

7-onderschrift

8-zet-je-bericht-online

9-deel-je-blog

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paste your AdWords Remarketing code here
Scroll naar boven