Met enige regelmaat krijg ik de vraag: ‘Ik heb een vriendenpagina voor mijn bedrijf maar er zijn nu ook zakelijke pagina’s. Wat is het verschil?”. Hierbij tien redenen waarom je beter kunt kiezen voor een zakelijke Facebookpagina:
- Het is niet toegestaan om een bedrijf te presenteren vanuit een vriendenpagina.
- De statusupdates die op een bedrijfspagina geplaatst worden door fans, worden niet gezien als spam.
- Met een bedrijfspagina heeft de klant meer privacy: jij krijgt geen toegang tot zijn/haar persoonlijke account.
- Een bedrijfspagina staat open voor iedereen. Er hoeft geen (vriendschaps)verzoek goedgekeurd te worden. Dit maakt het meer laagdrempelig om fan te worden.
- Met een bedrijfspagina is het mogelijk om advertenties en/of gesponsorde verslagen te plaatsen.
- Via een bedrijfspagina kun je wel aanbevelingen ontvangen en via een vriendenpagina niet.
- Bedrijfspagina’s worden door Google geïndexeerd: beter vindbaar voor de zoekmachines.
- Een bedrijfspagina biedt meer mogelijkheden voor uitbreiding: extra pagina’s om meer informatie, diensten, producten aan te bevelen.
- Met een bedrijfspagina kun je inzicht krijgen in bezoekersstatistieken (mits je 30 fans hebt).
- Op een bedrijfspagina zit geen maximum aan het aantal fans.
Mocht je naar aanleiding van bovenstaande een vriendenpagina (van een bedrijf) om willen zetten naar een bedrijfspagina, dan kan dat. Meer over weten? Laat het me weten. Dan zal dat mijn volgende onderwerp worden om een uitleg over te geven.