Nieuwe update-opties op Facebook
Net aan het inloggen op Facebook en zie ik dat ik de nieuwe bericht-opties al heb :-)! Er is een vernieuwde lay-out voor de update-mogelijkheden én er zijn nieuwe toepassingen. In deze blog deel ik met je wat er nieuw is en leg ik uit hoe je dit zakelijk in kunt zetten.
Nieuwe lay-out Facebook update opties
Zoals je hier op de afbeelding kunt zien is de lay-out van de opties aangepast. Bij elke optie is een afbeelding toegevoegd, waardoor je een soort snelmenu krijgt om de optie naar keuze uit te kiezen.
Drie nieuwe berichtopties
Je ziet hierbij drie nieuwe opties die al wel via Facebook adverteren te gebruiken waren, maar nu ook heel gemakkelijk via pagina-updates in te zetten zijn. Facebook maakt het namelijk graag heel gemakkelijk zodat je er zelf meer uit kunt halen. De drie nieuwe opties bieden de mogelijkheid om call to actions toe te voegen; een aanzet tot actie. Je nodigt hiermee mensen uit om tot actie over te gaan. De drie nieuwe opties zijn:
- Bellen inschakelen, via je mobiel.
- Berichten ontvangen, via Facebook Messenger.
- Help mensen je bedrijf te vinden, via een routebeschrijving.
Zo doe je dat
Hieronder een voorbeeld gemaakt voor het “bellen inschakelen”. Je krijgt dus een update in beeld waarvan je de foto, titel en ondertitel aan kunt passen. Tevens heb je gewoon ruimte om je update uit te schrijven. In plaats van een link naar een website, krijg je nu een soort snelbutton om tot een van de drie acties over te gaan. Een paar voorbeelden hoe je deze in kunt zetten:
Handig! Heb je b.v. een plekje vrij bij je kapsalon, dan plaats je een update met een lege stoel waarin je aangeeft dat er nog plek is. Mensen die interesse hebben kunnen dan gemakkelijk klikken op “nu bellen”.
Ditzelfde geldt voor “bericht versturen”, mensen krijgen dan direct het messenger venster voor zich. Als je b.v. een update plaatst: “Welke social media vraag heb jij? Laat het via een bericht weten en we maken er een video over.”
Heb je b.v. een restaurant o.i.d. dan kan het handig zijn om gebruik te maken van de “routebeschrijving”. Je kunt dan een update plaatsten dat de koffie klaar staat, de taart vers uit de oven komt, de bitterballen in het vet liggen. Ik noem maar wat. Vervolgens kunnen ze klikken op “routebeschrijving” zodat ze weten hoe ze bij je kunnen komen.
Welke optie vind jij het leukst/handigst voor je bedrijf?
Video uitleg om deze nieuwe optie te gebruiken
Hieronder een video waarin ik e.e.a. uitleg en laat zien hoe je het kunt inzetten.
Vragen over dit blogbericht beantwoord ik met veel plezier. Neem contact op via info@ideesonline.nl of gebruik het contactformulier.