De meeste ondernemers weten inmiddels wel dat het heel waardevol kan zijn om social media in te zetten. Ook zijn er genoeg ondernemers die er al volop mee bezig zijn en zich er prima mee redden. Bij deze groep komt vaak het stukje ‘rode draad’ om de hoek kijken. Ze doen van alles. Maar hoe zorg je nu dat je doelgericht social media in gaat zetten?
Verwonderlijke plaatjes
Marjolein Witteveen is een passievolle onderneemster. Ze doet wat haar hart haar ingeeft en creëert daarmee prachtige resultaten. Ze richtte een aantal jaren geleden Stichting Early Bird op. Bij deze stichting zijn zo’n 200 fotografen aangesloten die in actie komen wanneer kindjes te vroeg geboren worden. Zodat ook in dit prille begin liefdevolle plaatjes geschoten kunnen worden. Daarnaast is ze eigenaar van Verwonderfotografie zij maakt met heel veel liefde foto’s tijdens de geboorte van je kindje, van pasgeboren kinderen en gezinnen.
Ik twijfelde vooraf of dit wat voor mij zou zijn, omdat ik al best veel ervaring heb met social media en daar ook wel redelijke resultaten mee boek.
Marjolein aan het woord
Op gebied van social media doe ik eigenlijk maar wat. Daar wil ik graag wat meer structuur in krijgen. Met als extra de focus op één onderdeel binnen ons vakgebied. Daarom besloot ik om deel te nemen aan een Social Media Boost dag. Ik twijfelde vooraf of dit wat voor mij zou zijn, omdat ik al best veel ervaring heb met social media en daar ook wel redelijke resultaten mee boek. Maar ik merk dat het altijd een beetje in vlagen komt en ik de structuur een beetje mis.
Na aanleiding van deze sessie heb ik een social media strategie op 1 groot vel papier, waarbij gelijk inzichtelijk is wat onze missie is, doelen zijn en wie onze ideale klant is. Ik vond het super om zo’n prachtige grote Social Media Canvas in te vullen. Gaaf om zo groots aan het werk te zijn. Aan het eind van de dag konden wel elkaar als deelnemers een goede boost geven, dat vond ik bijzonder waardevol. Vanaf nu ga ik meer de focus leggen op wat we graag willen doen. Onze expertise willen we leggen op geboortefotografie en dat willen we nu ook meer en meer laten zien.
Het is een waardevolle dag waarbij je echt even volledig de focus legt op je bedrijf.
Ik zou deze dag aanbevelen aan ondernemers die startende zijn binnen het gehele social media of daarin juist wat meer structuur wil brengen. Om inzichtelijk te krijgen wat je doet, waar je voor staat en hoe je social media kunt inzetten. Het is een waardevolle dag waarbij je echt even volledig de focus legt op je bedrijf. Wie ben je, wat zijn je kernwaarden, wat doe je, voor wie en daarna ga je werken aan hoe je dit via social media concreet kunt maken en kunt uitdragen aan de buitenwereld. Want je missie die je hebt ontdekt die moet gewoon de wereld in.
2 SOCIAL MEDIA TIPS
Ik word vrolijk van dit soort ondernemers. Niet omdat ik met ze samenwerk, al is dat ook ontzettend leuk. Maar de energie komt vooral uit het feit dat iemand is gaan doen wat haar hart haar ingegeven heeft. Dat vind ik zo speciaal. Daar komen vaak de mooiste ondernemingen uit. Het zijn de ondernemers die vanuit pure intenties ondernemen, zoals ik dat dan noem. Daar werk ik heel graag mee. Naar aanleiding van Marjolein haar verhaal deel ik graag twee Social Media Tips:
- Ben jij een passievolle ondernemer die vanuit haar missie gaat ondernemen? Vind je het spannend om je online zichtbaar te maken? Ontspan. Er zijn vele met je. Maak elke dag een klein stapje om jezelf zichtbaar te maken. Je hoeft niet in één keer live op Facebook. Je kunt ook eerst rustig een profiel aanmaken en beeldmateriaal delen waar jezelf nog niet op staat. Door het in kleine stapjes op te delen, rek je je comfortzone op en voor je het weet voel je je er steeds meer comfortabel bij en ben je klaar om een nieuwe stap te zetten.
- Wees jezelf op social media. Blijf dicht bij jezelf, want dat ben jij en dat past bij jou. Je kunt van alles gaan doen wat een ander je oplegt…maar kijk eens waar jij je prettig bij voelt. Ben je meer van het schrijven? Ga je bloggen. Ben je meer van het praten? Dan ga je vloggen. Het is maar een voorbeeld. Blijf dicht bij jezelf, want dan is het precies goed en ga je die klanten aantrekken die echt bij jou passen.
Herken jij je in het verhaal van Marjolein? Dan is een Social Media Boost dag of sessie ook wat voor jou. Op 22 november wordt er weer een boostdag georganiseerd. Kijk voor meer informatie en aanmelden op Aanmelden 22 november – Workshop Social Media Plan in één dag.
Pingback: 19 november - Workshop Social Media Plan in één dag ⋆ iDees online
Pingback: Aanmelden 22 november - Workshop Social Media Plan in één dag ⋆ iDees online