Afgelopen week werd ik geïnterviewd door Bert Wilts en Elianne van Turennout. Voor hun opleiding Communicatie – aan de Hanzehogeschool Groningen- maken ze een magazine waarbij ze ingaan op het leggen van de online verbinding met je klanten. Interessant!
Het was een super leuk gesprek over het ondernemerschap en de inzet van social media. Ze stelden onder andere de vraag aan mij wat veelgemaakte fouten zijn op gebied van social media. Leuke vraag! En dacht…dat antwoord kan best voor veel mensen interessant zijn. Hierbij de antwoorden mét direct tips over hoe je het wél kunt doen.
3 Social Media Tips
1. Strategie veel mensen doen maar wat. Zonde! Want wat kost dat veel tijd….terwijl het niets tot weinig oplevert. Als je nu eens heel gericht kijkt waar jij voor staat, op wie jij je richt en met welk doel jij online bent….dan krijg je veel meer beeld bij welke content jij kan delen.
2. Focus veel mensen zijn overal online maar doen er net niets. Durf te kiezen. Hoe concreter, hoe beter. Door volle focus te geven aan één kanaal zal iedereen je daar gaan volgen en bouw je op één plek een netwerk op, in plaats van het netwerk over meerdere media te verspreiden.
3. Sociaal zenden zenden zenden. Dat doen vele. Terwijl de likes en reacties uitblijven. Heb je wel eens nagedacht om je online volgers te vragen waar ZIJ behoefte aan hebben? Betrek ze bij je bedrijf, laat ze meedenken. Laat een stukje van jezelf zien door te delen wat jouw bezig houdt. Dan gaan er mooie dingen gebeuren.
Ben je enthousiast over mijn blogs en wil je zakelijk meer uit social media halen? Vraag dan nu een gratis account aan voor de Social Media Community en krijg elke week een update met het laatste nieuws, tips en hand-outs om er zelf mee aan de slag te gaan.
[mc4wp_form id=”5204″]