De vakantie staat er aan te komen. Berichten komen op sociale media voorbij dat bedrijven wegens de vakantie even niet actief op b.v. Facebook zijn. Maar waarom niet?
Waarom zou je net op dat moment dat iedereen alle tijd heeft om lekker op zijn/haar sociale media te kijken, juist geen berichten delen? Een reden als: “ik wil echt even vakantie en niet met mijn werk bezig zijn” kan natuurlijk direct weerlegd worden, zie mijn voorgaande blog: “Tijd besparen met social media hulpprogramma“.
Voor veel sociale media kunnen berichten ingepland worden, ofwel via het sociale medium zelf of via een hulpprogramma zoals b.v. Hootsuite. Oké, het is misschien even wat minder sociaal. Het mooiste is als berichten “in het moment” gedeeld worden. Maar de hele zomer niets van je laten horen….hoe sociaal is dat?
3 tips om online actief te blijven tijdens je vakantie:
- Berichten inplannen: voor b.v. Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+. Advies om dit voor Facebook via het medium zelf te doen. De andere kunnen goed ingepland worden via Hootsuite.
- Inhoud: blik terug op eerdere activiteiten, promoot blogberichten op je website, deel tips over je vakgebied, maak mensen alvast nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen en/of promoot alvast aanbiedingen welke na je vakantie in zullen gaan.
- Vergeet niet rond de start van de bouwvak een vakantiegroet te plaatsen waarin je volgers en fans een fijne vakantie toewenst.
Vragen over dit blogbericht beantwoord ik met veel plezier. Laat je vraag achter in een reactie hieronder.